Nieuwsbrief 5, oktober 2016

Voor het archief op de site bundel ik de wekelijkse nieuwsbrieven in één maandelijkse. Dit zijn de posts in september:

De eerste post van september is niet in een nieuwsbrief terecht gekomen. Het is de aanloop naar de nieuwe serie ‘Iedereen is …”.

Het verlangen om iets van je leven te maken, zit heel diep in de mens. We willen iemand zijn die van betekenis is. Als christen hebben we daarnaast een diep verlangen om ‘Gods wil’ te doen.

Daarom dit blog:

Wat is de relatie tussen de stem van God verstaan en een succesvol leven?

Met de nuchtere quote:

Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts

Winston Churchill

Nieuwsbrief 5a

How we see ourselves in the grand sceme of things

determens our entire system of values, beliefs and lifestyle.

Ik verbaas me over het enthousiasme onder christenen voor boeken zoals ‘Your Best Life Now’ en ‘How To Maximise Your Life’. Is dat echt waar het leven om draait? Is dat echt waar het geloof om draait?

Daarnaast word ik niet goed van de bijbehorende tegeltjeswijsheden-diarrhee.

Vandaar dit blog, met vreselijke ‘tegeltjes’.

In 12 stappen een betere jij?

Nieuwsbrief 5b

You may perform your way into human acceptance,

but no one has performed their way into acceptance with God.

Our only hope is Jesus’ performance. Paul David Tripp

Volgens de bijbel zijn we een heleboel dingen als christenen. We zijn een nieuwe schepping, een kind, een heerser, een zondaar, een gezalfde, een geliefde, een heilige, enz. Iedereen worstelt op z’n tijd met de tegenstelling tussen de theorie en de praktijk. We zijn het in theorie, maar in de praktijk bakken we er weinig van. Hoe kunnen we daar op een ontspannen manier mee omgaan?

Als eerste in een serie:

Iedereen een heilige?

Nieuwsbrief 5c

The function of education is

to teach one to think intensively and to think critically.

Intelligence plus character – that is the goal of true education.

Martin Luther King, Jr.

De tweede in de serie ‘Iedereen is ….’

Iedereen een leraar?

Comments